Alla inlägg under mars 2012

Av Moa Andersson - 31 mars 2012 18:07

Idag fick Rebell gå en timme i skrittmaskinen. Tyckte han nog var skönt för han frustade typ hela tiden :P


     

     

Av Moa Andersson - 31 mars 2012 18:02

Idag fick Casanova gå ett kondispass på galoppbanan.
Började med att skritta fram han i paddocken och sen travade  jag och galopperade

honom några varv i varje varv på galoppbanan. Sen skrittade jag av honom i paddocken igen.
Han var ganska slö idag så var tur att jag hade både sporrar och spö :P
Så fick använda skänklen ganska mycket men dom sista varven gick han faktiskt fram för skänkel och lyssnade

på handen :)

   

 

     

Av Moa Andersson - 31 mars 2012 17:57

Idag hoppade jag en bana med Stelle, hoppade mellan 80-90 och det gick jätte bra :)
Banan var såhär: först ett  räcke, oxer, oxer, räcke, räcke, kombination, räcke och en studs :)
Gick jätte bra!

 

   

     

 

Av Moa Andersson - 29 mars 2012 19:20

Idag fick stella vila men valde att ändå ställa henne i skritt maskinen en halv timme.
VIlket hon nog tycker var ganska skönt att få röra på sig ;)

 

 

   


En röd outfit från Hööks ;)

Av Moa Andersson - 29 mars 2012 19:16

Idag fick Casanova hoppa en del på böjda spår och så fick han hoppa lite räckern o serier.
Hoppade ungefär 1,20 m på räckerna o 1 m på serierna.
Men fick va i ridhuset eftersom det började småregna lite.
Men gick jätte bra ändå :)

 

   

 

   

 

 

Av Moa Andersson - 29 mars 2012 19:08

Idag jobbad ejag och Rebell men bommar på rakt och böjt spår i alla gångarter

vi var i paddocken där de blåste en del :/ Men gick jätte bra :D
Jobbade öven lite med cavaletti när jag ändå var igång och det gick lika bra!

     

 

           

Av Moa Andersson - 28 mars 2012 16:20

Idag gick Casanova en runda i skogen.
Blev mest trav eftersom det var fina och mjuka vägar just där jag red :)
Men blåste en del idag :/ Så fick ha huva på honom eftersom han reagerar vid blåst i skogen...


           

En röd outfit i detta fina vädret ;)

Av Moa Andersson - 28 mars 2012 16:17

Idag fick Rebell gå ett dressyrpass i paddocken.
Red en del skänkelvikningar, öppnor/slutor och galoppombytten vid 8-volten.
Gick inte super bra men var i alla fall ganska nöjd när jag lämnade paddocken.

   

 

Presentation


Lyckansstuteri har lufthästar! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards