Alla inlägg under april 2012

Av Moa Andersson - 30 april 2012 10:59

Idag var jag ledig från skolan så då passade jag på att ta en skogsrunda nu direkt på morgonen.
Så jag gav alla hästar frukkost och sedan släptte jag Stella och Casanova i skritten.
Och medan dom gick där så fixade jag iordningen Rebell.
Sen fick Stella och Casanova gå ut i hagen när jag red ut med Rebell.

Stella i skritten:

 

Casanova i skritten:

 


Rebell i skogen:

          

 

Av Moa Andersson - 30 april 2012 10:20

Fick ändra om veckoplaneringen en del nu eftersom tävlingarna blev framskjutna några dagar.
Så gör en ny veckoplanering.

Rebell:
Måndag: Skogen
Tisdag: Dressyr
Onsdag: Galoppbanan
Torsdag: Hopptävling
Fredag: Vila
Lördag: Skogen
Söndag: Dressyr

Stella:
Måndag: Vila
Tisdag:Dressyr
Onsdag: Skogen
Torsdag: Dressyr
Fredag: Galoppbanan
Lördag: Hopptävling LB + LA
Söndag: Vila

Casanova:
Måndag: Vila
Tisdag: Galoppbanan
Onsdag: Dressyr 
Torsdag: Skogen
Fredag: Dressyrtävling
Lördag: Vila
Söndag: Skogen/hoppning 

Av Moa Andersson - 29 april 2012 19:16

Denna veckan kommer att se ut såhär:

Rebell:
Måndag: Skogen
Tisdag: Hopptävling- 1 meter + 1,10 :D
Onsdag: Vila
Torsdag: Dressyr
Fredag: Dressyr
Lördag: Galoppbanan
Söndag: Skogen

Stella:
Måndag: Vila
Tisdag: Dressyr
Onsdag: Skogen
Torsdag: Dressyr
Fredag: Galoppbanan
Lördag: Hopptävling- LB + LA
Söndag: Vila

Casanova:
Måndag: Vila
Tisdag: Galoppbanan/Skogen
Onsdag: Dressyrtävling- LB:1 och LA:1
Torsdag: Vila
Fredag: Skogen
Lördag: Dressyr
Söndag: Hoppa 

En lite konstig vecka ;) 

Av Moa Andersson - 29 april 2012 19:03

Idag så tävlade jag ju Stella och Casanova.
Hoppade LC + LB med Stella och LB + LB+5 med Casanova.
I LC så vann vi. Sen i LB så fick jag fyra fel med Stella och med Casanova så kom jag 2 utanförplacering.

Sen i LB+5 så kom vi 4 så är nöjd över dom idag :)

Och skulle ju egentligen hoppa rebell idag när jag kom hem, men vi ska tävla på tisdag så han fick vila idag.
Han fick bara gå 30 minuter i skrittmaskinen.


Dagens outift på Stella i transporten:

 

   

Stella på banan:

 

           

Casanova i transporten:

     


På banan:

   


     

   

Rebell i skritten:

   


   


   

Av Moa Andersson - 28 april 2012 08:39

Idag fick även Stella och Casanova gå en runda i skogen.
Varje runda var cirka 40 minuter lång. Red mest skritt och även långa travsträckor.
Och en och annan galopp ;)

Stellas outfit idag:

 

   

   

  

Och Casanovas outfit:

 

       

 

Av Moa Andersson - 28 april 2012 08:34

Idag fick Rebell gå en lång runda i skogen. Red mycket trav.
Rundan tog kanske lite mer än 1 timme och det var en skön runda :)
Dagens outfit:

 

         

Sur

Av Moa Andersson - 27 april 2012 16:45

Idag var Casanova JÄTTE sur när vi red dressyr.
Han vägrade att ställa sig, att gå eller lyssna på min hjälper.
När jag skänklade på honom så backade han antingen eller så stegrade han sig.
Så var inet alls lyckat idag. Men till slut så lyckades jag få fram honom.
Så blev mest bara skritt och travarbete.
Hoppas hon är gladare imorgon.
Dagens outift:

     
 

Av Moa Andersson - 27 april 2012 16:42

Idag tog jag ett dressyrpass på ängen med Stella. Eftersom hon var så sur sist jag red dressyr

så valde jag att bara ta det lite lugnt med henne. Red bara lite volter, ryggningar

och lite serpentiner. Hon var inte alls så sur idag vilket var skönt! 
Hon bjöd framåt och svävade riktigt i luften ;)
Dagens outfit:

         

Presentation


Lyckansstuteri har lufthästar! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards