Alla inlägg under april 2012

Av Moa Andersson - 4 april 2012 16:39

Idag red jag ett dressyrpass på ängen med Rebell.
Jobbade med galoppfattningar dirket från halt och att göra halt direkt från trav.
Gick ganska bra. Och i skrittarbetet jobbade jg med skänkelvikningar och slutor. Ett bra dressyrpass för mig och Rebellen<3
Dagens outfit:

        

       

Av Moa Andersson - 4 april 2012 16:34

Idag fick Stella gå ett dressyrpass i paddocken.
Jobbade mycket med ställning och böjning. Gick riktigt bra och hon gick i form hela passet :)
Vilket hon inte brukar göra. Sen jobbade jag med förvända öppnan och vanliga öppnor.
Sen på slutet jobbade jag med att korta upp galoppen och länga den.
Dagens outfit:

     

       

Av Moa Andersson - 4 april 2012 16:13

Idag hoppade jag och Casanova lite terräng. Hoppade lite diken, trappor, vattenhinder och "vanliga" hinder.
Gick faktiskt jätte bra :)
Hoppade ungefär 70-90 cm. Casanova hoppade särket 1 meter över alla hinderna knasponnyn :P
Ja dagens outfit:

 

       

   

Av Moa Andersson - 3 april 2012 17:44

Idag skrittade jag fram Casanova på ängen och sen travade vi ut på våran travrunda.
Hela den rundan är mjuk och bra och den del uppförsbakar så en perfekt travrunda helt enkelt ;)
Sen när vi kom tillbaka red jag lite galopp på honom på ängen, sen skrittade jag tillbaka hem :)

     

     

Av Moa Andersson - 3 april 2012 17:41

Idag fick Rebell gå ett dressyrpass i ridhuset.
Red mycket övergångar, skänkelvikningar, serpentiner och ryggningar.
Gick väl ganska bra förutom i ryggningarna där han stegrade sig en gång, bara för att han inte ville göra det :P

   

 

     

Av Moa Andersson - 3 april 2012 17:39

Idag fick Stella gå ett dressyrpass nere på ängen.
Och shit vilken piggelin honm var ;)
Red mycket volter, piruetter och ryggningar. Vilket gick jätte bra :)

       

Av Moa Andersson - 2 april 2012 18:23

Idag fick Casanova gå ett pass på galoppbanan.
Började med att skritta honom en sväng i skogen sen blev det bara travarbete på galoppbanan idag :P
Jobbade med tempoväxlingar, öka o minska och skänkelvikningar.
Gick inte så jäte bra eftersom han var SÅÅÅ seg idag :((
Så fick knappt inte fram honom i ökade trav....
Men sen fick jag tag på ett spö och direkt när jag hade det i handen så gick han fram :P
Knasponny! <3
Blåste ju även lite idag så valde att ha huva på honom.

 

       

 

Av Moa Andersson - 2 april 2012 17:16

Idag blev det ett dressyrpass på ängen med Stella. Jobbade mycket med att få fram henne och att hon skulle lyssna bra på hjälperna även ute :)

           

Presentation


Lyckansstuteri har lufthästar! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards