Alla inlägg den 19 december 2011

Av Moa Andersson - 19 december 2011 20:48

Vatt inne en timme nu, gett alla hästar mat, satt på dom stalltäcken, satt på skydd och ja myst lite med dom :)<3

Har beställt lite saker från Hööks som kom idag så har precis öppnat dom :)
Ska snart lägga upp bilder på allt :)

Såhär ser förresten hästarna ut nu i natt ;)

Solero:
 
Stallbandage (Fram och Bak)

Blått stalltäcke

     
Svarat boots ( Fram och Bak)


Melvin:

Rutigt stalltäcke :)

Brun flece grimma

Vita boots ( Fram)

Cookie:


Bruna fleclindor fram och bak


Brun grimma


Rutigt stalltäcke :)

Lilja:


Marinblåa fleclindor fram


Blå flecegrimma

Brunt/svart stalltäcke :)                 

Av Moa Andersson - 19 december 2011 20:25

Angående boots.
Jag har boots på alla hästar när jag rider dom i skogen.
Sen på solero har jag det i boxen och vid all ridning. Har det typ aldrig i hagen på honom.

Sen Lilja. Har boots på henne i skogen, vid hoppning och på galopp banan.
Aldrig i dressyren eller i hagen.
Har det även ibland i skrittmaskinen.

Sen Cookie. Har boots på cookie och skogen, skrittmaskinen, hoppning + vid galoppbanan.
Aldrig vid dressyr, i hagen eller markarbete

Och på Melvin har jag boots i skogen, skrittmaskinen, i boxen( Endast fram), vid hoppning

och i boots på honom där fram i hagen.
Men har det aldrig vid dressyr eller markarbete.

Ja det är väl då jag använder boots på mina hästar :) 
Och jag använder boots på dom för dom trampar ofta på sig själv. 
Speciellt Solero, han trampar typ alltid på sig själv. Sen vill jag även ta vara på

mina hästars ben. 

Av Moa Andersson - 19 december 2011 20:14

Red dressyr på Solero idag. Ställde inte så mycket krav på honom idag, eftersom han 

gick ganska hårt igår. Red lite skolar, ryggningar och mycket volter.
Gick riktigt bra, satt alla skolarna nästan på direkten så han behövde inte gå så mycket idag,

vilket han nog tycket om :)

Och såhär såg Solero ut idag:


Svart sadel

  
Silvriga boots ( Fram och bak)

Silvrigt pannband


Rött schabrak


Röda benlindor ( Fram och bak)     


Svart träns 


  

Av Moa Andersson - 19 december 2011 16:02

Red dressyr idag på Cookie, skulle egentligen rida markarbete men ångrade mig ;)
Red lite galopp-ombytten, skolar och ja lite blandat ;)

Såhär såg Cookie ut idag:


Svart träns


Rosa pannband


Svarta benlindor ( Fram + bak)


Rosa schabrak med svart kant

Ja så såg Cookie ut idag ;)        

Av Moa Andersson - 19 december 2011 15:49

Ja Lilja fick gå en timme i skritt maskinen.
Hon fick gå där samtidigt som jag red Melvin ;)
Var ganska blåsigt idag, och eftersom hon är klippt så fick hon ha ett täcke på sig.
Såhär såg Lilja ut idag:

   

Rött flecetäcke


Svarta lindor ( Bak)


Röd luddgrimma


Svarta skydd ( Fram)

      

Av Moa Andersson - 19 december 2011 15:40

Idag när jag red Melvin så fick han jobba lite markarbete. Både bommar och dressyr.
Red lite slutor, bakdelsvändningar och skänkelvikningar.
Och lite med galopp-bommar. Han fick öva på att gå i en samlad galopp och sen i en lite mer ökad galopp :)
Gick ganska bra faktiskt :)

Och såhär såg hans outfit ut:


Brun hoppsadel


Brunt träns

Grönt/ Brunt schabrak med matchande luva :)

      

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lyckansstuteri har lufthästar! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards