Alla inlägg den 21 december 2011

Av Moa Andersson - 21 december 2011 19:16

Såhär ser transport täckerna ut:

Cookie:


Flecetäcke att ha på sommaren och vid tävlingar

   
Ulltäcke att ha på vintern, hösten och tidig vår

Solero:

Täcke att ha på sig vid tävling och sommaren

Ulltäcke att ha på sig vintern, hösten och tidig vår


Melvin:


Täcke att ha på sig vid tävling och sommar

Ulltäcke att ha på sig vintern, hösten och tidig vår


Lilja:

Täcke att ha på sig vid tävlin och på sommaren

Ulltäcke att ha vid vintern, hösten och tidig vår
           

Av Moa Andersson - 21 december 2011 12:34

Om ni undrar så har jag ALLTID länd/ridtäcken på mina hästar nu när jag har klippt dom.

Det är bara det att jag glömmer lägga upp det på deras outfit.
Men kan vissa vad jag har för ländtäcken :)


Reflex ländtäcke, som jag har till alla.

Brunt länd täcke till Melvin och Lilja

Rött ländtäcke till Solero och Cookie

Reflex ridtäcke som jag har till alla

Blått ridtäcke till Melvin

Brunt ridtäcke till Lilja 


Blått ridtäcke till Cookie    

Blått ländtäcke till alla

Blått ridtäcke till Solero

Grönt ridtäcke till alla

Svart ländtäcke till alla        

         
 

Av Moa Andersson - 21 december 2011 12:25

Hoppade lite med Cookie idag.
Hon  gick ganska bar faktiskt :)
Kunde på slutet hoppa en bana på 65-70 cm.
Hon har blitt så duktig nu! :D
När jag fick henne kunde hon inte ens gå över en rosa bom, bara för hon

var rädd för färgerna på bommarna ;)

Och såhär såg hon ut idag:

Svart hoppsadel


Svart träns

Rött schabrak med svart och vi kant

        

Svart luva med vit kant

Röda skydd

Svarta boots     

Av Moa Andersson - 21 december 2011 12:18

Idag gick det inte så jätte bra med Melvin. 
Han vägrade bytta galopp eller göra några bakdelsvändningar :(
Gick inet alls....
Så fick jobba särket 30 minuter innan han kunde bytta galoppen i vart annat språng.
Men gick i  alla fall bra när vi gjorde skänkelvikning :)

Såhär var Melvins outfit:

Brun dressyrsadel

Brunt träns


Blå lindor, schabrak och matchande huva :)       

Av Moa Andersson - 21 december 2011 12:12

Red Lilja på galoppbanan idag.
Hon fick verkligen springa av sig idag, hon har nog inte galopperat så sanbbt sen jag fick hem henne.
Shit vilken galopp hon hade, var riktigt härligt! :)

Såhär var Liljas outfit idag:

Svart allround

Svart träns

Rosa pannband


Rosa schabrak


Svarta skydd fram och bak


Svarta boots både fram och bak            

Av Moa Andersson - 21 december 2011 12:05

Idag fick Solero gå ett pass ute i skogen.

Red i ganska lugnt tempo och bara hade det skönt. 
Fast var ju tvungen att ta en riktigt snabba galopp på en äng,

det uppskattade båda jag och Solero :)

Såhär såg Solero ut idag:

Svart allround sadel

Svart träns

Gult schabrak med gula lindor

svarat boots        

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lyckansstuteri har lufthästar! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards